اگر پزشک از فیستول مقعدی صحبت کند،  یک کانال لوله‌ای و کوچک است که راه خود را از روده از طریق بافت اطراف به پوست خارجی مقعد یا بالعکس باز می‌کند. این بیماری مورد نظر، معمولاً از التهاب قبلی در رکتوم یا پوست بیرونی ایجاد می‌شود که اغلب حفره‌ای پر از چرک را تشکیل و ترشحات التهابی به طور مداوم از طریق این کانال به سطح پوست نفوذ می‌کند. اما امروزه در کلینیک‌ آفتابگردان در مشهد این بیماری نیز  همانند بیماری کیست مو، با  لیزر درمانی کم خطر و مدرن درمان می‌شود. پس با متخصصین این کلینیک همراه شوید تا راجع به این بیماری توضیحات بیشتری را ارائه دهند.

فیستول مقعد چگونه بیان و چه چیزی باعث ایجاد آن می‌شود؟

ظاهر معمولی فیستول‌ها یک منفذ کوچک (منفذ، باز شدن فیستول خارجی) در پوست ناحیه مقعد است که ترشحات چرکی مداوم از آن تخلیه می‌شود. این بیماری  اغلب با ایجاد ناگهانی آبسه، یعنی ذوب چرکی بافت در ناحیه مقعد بیان می شود.

آن‌ها معمولاً به دلیل التهاب غدد به اصطلاح مقعدی ایجاد می‌شوند که در پاکت‌های غشای مخاطی، در نزدیکی کانال این ناحیه قرار دارند. بنابراین در اصطلاح فنی، کریپتوگلندولار نیز گفته می‌شود. آن‌هایی که در اثر بیماری التهابی مزمن روده، به ویژه بیماری کرون ایجاد می‌شوند، بسیار کمتر دیده می‌شوند. با این وجود، لیزر در مشهد  در مورد  درمان این بیماری تجربه زیادی دارد، زیرا بسیاری از بیماری‌ها از جمله هموروئید را با این روش درمان کرده است.

علائم معمول فیستول

این بیماری به طور معمول با علائم کمی همراه است. پس اگر از یک یا چند مورد از علائم زیر رنج می‌برید، حتما باید به پزشک متخصص  مراجعه کنید، زیرا فیستول  به خودی خود از بین نمی‌رود:

• درد مداوم در مقعد یا رکتوم
  • تورم همراه ناحیه آسیب دیده
  • تحریکات پوستی روی مقعد مانند قرمزی، خارش و گرمای بیش از حد
  • ترشح چرک و یا به اصطلاح گریه

درمان فیستول مقعدی با لیزر در مشهد چگونه است؟

اما اگر شما هم به این بیماری دچار هستید، بهتر است از روش درمان لیزر آن اطلاع داشته باشید. در ابتدا به این مورد باید اشاره کرد که متخصص پس از تشخیص درست و داشتن آگاهی دقیق از سیر مجرای فیستول، اطلاعات دقیقی در مورد ادامه درمان در اختیار شما قرار می‌دهد. در درمان مرسوم، بافت ملتهب با جراحی باز شده و تحت بیهوشی برداشته می‌شود. بسته به سیر این بیماری مورد نظر، اغلب باید بخشی از عضله اسفنکتر نیز قطع شود. این به راحتی می تواند منجر به بی اختیاری مدفوع شود که باید بعداً درمان شود.

با این حال، با درمان مدرن لیزر،  مجرای ملتهب فیستول مقعدی را می‌توان به آرامی و با خطر کمی بست. این روش فقط چند دقیقه طول می‌کشد و مستقل از روند فیستول است. دستگاه لیزری که در مشهد استفاده می‌شود، انعطاف پذیر و تابش شعاعی را در مجرایناحبه مورد نظر  قرار می‌دهد و سپس نور لیزر پر انرژی را به صورت هدف‌مند هدایت می‌کند که منجر به گرم شدن و در نتیجه بسته شدن این مجرا می‌شود.  لازم به ذکر است که بافت اطراف در امان، باقی خواهد ماند.

درمان این بیماری مورد نظر با لیزر در مشهد، باعث حفظ ادرار می‌شود، به طوری که یک وضعیت با حالت دیگر جایگزین نمی‌شود. اگر شکاف یا بریدگی در مجرای این ناحیه وجود نداشته باشد، بهبودی نیز  بسیار سریع‌تر انجام می‌شود.

مطالعه بیشتر : برای بازدید از تمامی خدمات درمان بیماری های نشیمنگاه از سایت کلینیک آفتابگردان دیدن فرمایید.

اطلاعاتی که در مورد فیستول و درمان آن با لیزر در مشهد باید دانست

در ابتدا به این مورد باید اشاره کرد که  شانس بهبودی این بیماری مورد نظر با لیزر در مشهد،  بیش از 90 درصد است. ناتوانی در کار معمولاً فقط 2 تا 3 هفته طول می‌کشد. البته لازم به ذکر است که  اختلالات جزئی در عملکرد اسفنکتر (کوتاه شدن زمان هشدار، محدودیت توانایی نگه داشتن هوا و مدفوع مایع، کثیف شدن مدفوع) را  نمی‌توان به طور کامل رد کرد، اما معمولاً میزان قابل توجهی ندارند.

این ممکن است برخی از بیماران را از انجام چنین عملی دور کند. از سوی دیگر، باید در نظر داشت که التهاب مزمن ناشی از این بیماری مورد نظر نیز می‌تواند در دراز مدت به عضله اسفنکتر حمله  و یا به دلیل سفت شدن جای زخم، عملکرد آن را مختل کند. به طور کلی، هرچه فیستول سریع‌تر تشخیص داده شود، احتمال جلوگیری از بی‌اختیاری طولانی مدت مدفوع با درمان بعدی بیشتر می‌شود. بنابراین، به محض ظاهر شدن اولین علائم برای روشن شدن علت، وقت ملاقات بگیرید و اطلاعات درست را به متخصص خود ارائه دهید، بدین دلیل که توضیحات بیمار و اطلاعات به دست آمده از آن برای تشخیص بسیار مهم است. علاوه بر این، متخصص می‌تواند فیستول سطحی را با لمس ناحیه آسیب دیده بدن تشخیص و از معاینات تصویربرداری، می‌توان برای شناسایی داخلی و ردیابی مسیر آنها استفاده کند.

متخصصین در مشهد، همیشه برداشتن فیستول مقعدی را با دستگاه  لیزر پیشرفته  و با کمک ذره‌بین (فیستولکتومی لیزری) انجام می دهند. یک عمل جراحی مخصوص بدون خون با ارزیابی بهینه تمام جزئیات، به ویژه شناسایی منشا فیستول که گاهی اوقات یافتن آن دشوار است، تقریباً همیشه با این تکنیک امکان‌پذیر است. بنابراین احتمال عود را می‌توان کم نگه داشت.  این مورد را نیز فراموش نکنید که بهبودی کمی سریعتر از جراحی‌های معمولی شروع، اسکارها نیز صاف و الاستیک می شوند.

نتیجه:

درمان فیستول با لیزر، تنها و بهترین روشی است که  در مشهد ارائه می‌شود. با این حال اگر نگرانی‌های پزشکی یا شخصی در مورد نتیجه عملکرد را دارید، بهتر است  در مورد تکنیک های جایگزین با متخصص خود در کلینیک صحبت کنید تا راهنمایی‌های لازم داده شود.