اچ پی وی چیست: HPV یکی از رایج‌ ترین گونه‌های ویروسی است. بیش از ۱۰۰ گونه مختلف از ویروس اچ پی وی وجود دارد و عفونت به آنها همیشه نشانه ‌های خاصی بروز نمی‌دهد. بعضی از آنها می‌توانند عوارض پوستی زگیل مانندی ایجاد کنند و ممکن است در نواحی مختلف بدن مانند روی دست، پا، آلت تناسلی، کشاله ران و یا داخل دهان ایجاد شود.

واکسن اچ پی وی

برای اچ پی وی (ویروس پاپیلومای انسانی که به آن زگیل تناسلی هم گفته می شود) واکسن‌هایی وجود دارند که می‌توانند در پیشگیری از عفونت‌های HPV کمک کنند. واکسن‌های اچ پی وی می‌توانند در پیشگیری از سرطانهای مربوط به HPV مانند سرطان گردن رحم و سایر عفونتهای این ویروس مؤثر باشند. اگر سوال در مورد چگونگی تزریق واکسن، دوره های مختلف واکسیناسیون و سنین مختلف برای واکسن اچ پی وی، یا نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، خوشحال می‌شویم با کارشناسان کلینیک آفتابگردان در تماس باشید.

تشخیص hpv

علائم عفونت HPV ممکن است در برخی از افراد وجود نداشته باشد ولی در برخی دیگر ممکن است علائمی مانند زگیل‌ها یا موارد دیگر ظاهر شود. برای تشخیص دقیق، تست‌های پاپ اسمیر (Pap smear) و تست‌های DNA HPV می‌توانند انجام شوند. اگر شما یا کسی که می‌شناسید نگران عفونت HPV هستید، بهتر است با پزشک مشورت کنید تا تست‌های مورد نیاز را انجام داده و درمان مناسب را دریافت کنید.

راه های درمان اچ پی وی:

درمان عفونت HPV بستگی به نوع و شدت عفونت دارد. در صورتی که علائمی وجود دارد، مانند زگیل‌ها یا تغییرات دیگر در پوست، پزشک ممکن است به شما راهکارهای مختلفی از جمله جراحی، درمان‌های منجر به از بین بردن زگیل‌ها، یا داروهای ضد ویروسی معرفی کند. همچنین واکسن‌های HPV می‌توانند در پیشگیری از عفونت‌های جدید و مؤثر باشند. برای تشخیص و درمان دقیق‌تر، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

در حال حاضر دو نوع درمان برای اچ پی وی و از بین بردن عفونت های پوستی آن مرسوم است که در زیر به صورت مجزا توضیح داده ایم.

درمان اچ پی وی با لیزر:

درمان زگیل‌های HPV با استفاده از لیزر یکی از روش‌های موثر مورد استفاده است. در این روش، لیزر برای تخریب بافت‌های زگیل استفاده می‌شود. این روش ممکن است برای زگیل‌های کوچک و محدود مؤثر باشد، اما برای زگیل‌های بزرگتر یا در مناطق حساس ممکن است روش‌های دیگری مثل جراحی یا درمان‌های دارویی ترجیح داده شود. قبل از تصمیم گیری در مورد روش درمانی، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید تا با توجه به نوع زگیل تناسلی، وخامت و تعداد آن ها بهترین گزینه برای شما را انتخاب کند.

درمان اچ پی وی با کرایو:

کرایوتراپی یک روش درمانی است که برای درمان زگیل‌های HPV استفاده می‌شود. در این روش، از یک گاز بسیار سرد مانند گاز نیتروژن مایع استفاده می‌شود تا بافت‌های زگیل منجمد شوند و سپس از بین برود. این روش ممکن است برای زگیل‌های کوچک و محدود مؤثر باشد. اما برای زگیل‌های بزرگتر یا در مناطق حساس، روش‌های دیگری مانند جراحی یا درمان‌های دارویی ممکن است ترجیح داده شود. قبل از تصمیم‌گیری در مورد روش درمانی، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین گزینه برای شما را انتخاب کند.

درمان اچ پی وی در تهران

کلینیک آفتابگردان شعبه تهران:

“کلینیک آفتابگردان یکی از مراکز معتبر پزشکی در حوزه تشخیص و درمان بیماری‌های نشیمنگاهی و درمان زگیل تناسلی آقایان و خانمها در تهران است. این مرکز زیر نظر پزشکان متخصص و با استفاده از تجهیزات پیشرفته از جمله لیزر CO2 جدید و کرایو، خدمات درمانی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید جهت مشاوره و تشخیص یا درمان از این کلینیک استفاده کنید. کلینیک آفتابگردان علاوه بر درمان هموروئید با لیزر، درمان فیستول با لیزر، خدمات درمان اچ پی وی با لیزر در تهران را نیز ارائه می‌دهد. با هزینه مناسب و تحت نظارت پزشکان متخصص، این کلینیک تلاش می‌کند تا با استفاده از روش‌های لیزر درمانی و کرایوتراپی، به رفع مشکلات زگیل تناسلی کمک کند.” لازم به ذکر است برای درمان، متخصصین خانم و آقا جهت رفاه حال شما عزیزان در کلینیک حضور دارند. جهت اطلاع از خدمات این کلینیک به سایت www.aftabgardan-clinic.com  مراجعه نمایید.

کلینیک آفتابگردان با محیطی صمیمانه و آرامش‌بخش و پرسنل دلسوز و پزشکان حاذق و با تجربه، فضایی مناسب و امن برای درمان بیماری‌های نشیمنگاهی و درمان بیماری اچ پی وی با استفاده از تکنولوژی لیزر و کرایوتراپی در تهران و همچنین تشخیص دقیق و وخامت بیماری فراهم کرده است. میتوانید جهت اطلاع بیشتر از خدمات و روش های درمانی این کلینیک به سایت مراجعه نماید یا با کلینیک تماس بگیرید.