اولین مرکز تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاه در تهران و مشهد

اولین مرکز تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاه
در تهران و مشهد

لیزر به تحریک رشد پوست جدید و سالم کمک می‌کند. اگر چه لیزر درمانی نمی‌تواند به طور کامل جای بخیه‌ها را از بین ببرد، اما می‌تواند آن‌ها را کمتر قابل توجه و ناراحت کند. افراد می‌توانند برای از بین بردن بخیه در هر جایی از بدن لیزر  درمانی را انتخاب کنند، زیرا  استفاده  از آن کاملاً  بی‌خطر است.

لیزر درمانی به لایه‌های بیرونی پوست نفوذ می‌کند تا رشد سلول‌های جدید و سالم پوست را تحریک کند. در حقیقت، لیزر لایه‌های قدیمی و آسیب دیده پوست را از بین می‌برد تا پوست جدید و سالم در جای خود رشد کند.

پزشکان می‌توانند از بین انواع لیزرهایی که از طول موج‌های مختلف نور استفاده می‌کنند و به روش‌های مختلف بر روی پوست تأثیر می‌گذارند، انتخاب کنند. برخی از لیزرها ساینده هستند، به این معنی که لایه بالایی پوست را حذف می‌کنند، در حالی که برخی دیگر غیر ساینده هستند و سطح پوست را حفظ  و در عین حال بر لایه‌های زیرین تأثیر می‌گذارند.  بیمار قبل از این‌که لیزر را برای استفاده درمانی خود انجام دهد، پزشک باید محل بخیه را به طور کامل ارزیابی کند. آنها باید مزایای بالقوه منحصر به فرد یک لیزر خاص و همچنین عوارض جانبی احتمالی آن را توضیح دهند. اگر فردی قصد رفع جای بخیه را با این روش  دارد، پزشکان کلینیک آفتابگردان توصیه به انجام اقدامات خاصی دارند  تا اطمینان حاصل شود که تا حد امکان مؤثر و ایمن است. این‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • اجتناب از داروها و گیاهانی که خطر خونریزی را افزایش می‌دهند. به عنوان مثال می توان به آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن اشاره کرد.
  • بیمار به مدت 2 تا 4 هفته از مصرف محصولات حاوی اسید گلیکولیک یا رتینوئید خودداری کند.
  • دور ماندن از نور خورشید و قرار ندادن پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) برای مدت طولانی
  • خودداری از عمل‌های زیبایی مانند لایه‌برداری شیمیایی، تزریق کلاژن و اپیلاسیون.

  • بیمار باید حداقل 2 هفته قبل از عمل، سیگار را ترک کند. بدین دلیل‌که سیگار، توانایی پوست برای التیام را مختل و می‌تواند بر نتایج درمان تأثیر بگذارد.
  • در روز لیزر فرد باید از استفاده از لوسیون، دئودورانت، عطر و یا هر محصول دیگری که به طور بالقوه می‌تواند با لیزر درمانی تداخل داشته باشد، خودداری کند. پوست نیز باید تمیز باشد.
  • بسته به قسمتی از بدن که نیاز به درمان دارد، پزشکان کلینیک آفتابگردان معمولاً پوشیدن لباس‌هایی را پیشنهاد می‌کنند که درآوردن و پوشیدن آن آسان باشد، مانند یک پیراهن دکمه‌دار نرم و شلوار گشاد.

رفع جای بخیه با لیزر به پزشک باتجربه و مهارت دیده احتیاج دارد که ما به شما پزشکان کلینیک آفتابگردان را توصیه می‌کنیم.

اشتراک گذاری

لوگو پرگار وب
طراحی سایت و سئو سایت توسط پرگار وب

باریخت مرجع زیبایی و سلامت بانوان ایران است. برای مشاهده انواع روتین پوستی و همچنین مشاهده بهترین سالن ها و مراکز زیبایی و همچنین مطالب آموزشی زیبایی و آرایشی و بهداشتی به باریخت مراجعه کنید.