اولین مرکز تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاه در تهران و مشهد

اولین مرکز تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاه
در تهران و مشهد

زگیل نوعی عفونت پوستی است که توسط ویروس (HPV) ایجاد می‌شود. عفونت باعث ایجاد برجستگی‌های خشن و هم‌رنگ روی پوست، می شود. زگیل در جاهای مختلفی از بدن ظاهر می‌شوند که یکی از آن‌ها بر روی واژن است. آن‌هایی که  بر روی  واژن ایجاد می‌شوند، زگیل تناسلی  است که نوعی عفونت مقاربتی و از طریق تماس جنسی با یک فرد مبتلا به آن، فرد مبتلا می‌شود.

اما نکته مهم در این بیماری درمان‌ آن از راه‌های مختلف و یکی از آن‌ها لیزر  است که در مقایسه با سایر روش‌ها، بیمار نتیجه بهتری دریافت خواهد کرد. درمان  زگیل توسط لیزر با یک پرتو نور بسیار دقیق عمل می‌کند تا سلول‌های زگیل را که باعث رشد بیش از حد روی پوست می‌شوند، از بین ببرد. لیزر به دلیل دقت آن، از آسیب رساندن به پوست اطراف جلوگیری می‌کند که با روش‌های درمانی دیگر مانند برش جراحی یا انجماد نیتروژن ضروری است.

از آنجایی که هیچ برشی در کار نیست، درمان زگیل با لیزر احتمال کمتری بر جای گذاشتن اثر زخم دارد و کلینیک آفتابگردان به همین دلیل آن را توصیه می‌کند. حذف زگیل تناسلی با لیزر یک درمان سرپایی، اما  نیاز به مراقبت‌های بعدی توسط بیمار در خانه دارد تا بهبود یابد که این می‌تواند از 10 تا 30 روز طول و البته  بستگی به پاسخ بدن بیمار به این روش دارد. این روش با مزایای زیاد دیگری  از جمله بدون درد و خون‌ریزی، قابل استفاده برای خانم‌های باردار و غیره همراه است.

پزشکی که  لیزر را روی زگیل‌های بیمار انجام می‌دهد، ممکن است دستورالعمل‌های خاصی را برای مراقبت‌های بعدی تجویز کند که باید در خانه دنبال شود. این می‌تواند شامل تمیز نگه داشتن ناحیه و استفاده از پمادها برای جلوگیری از عفونت باشد. عوارض جانبی بالقوه نیز می‌تواند شامل درد، خونریزی یا ترشح باشد که اگر این موارد ادامه پیدا کرد، بیمار باید برای مشاوره با پزشک خود تماس بگیرید.

البته یکی از نکات مهم برای مراقبت‌های بعد از  لیزر زگیل تناسلی این است که تا زمانی که زگیل بیمار به طور کامل از بین نرود، از فعالیت جنسی خودداری کند،  بدین دلیل‌که  از سرایت عفونت به دیگران باید جلوگیری شود.

اگر پس از خواندن مطالب بالا، فکر می‌کنید که حذف زگیل تناسلی با لیزر برای شما مناسب است، توصیه می‌کنیم یک کلینیک لیزر بسیار ماهر مانند کلینیک آفتابگردان را برای انجام این روش انتخاب کنید. به دلیل آن‌که در آفتابگردان  پزشکان،   تجربه خوبی در استفاده از لیزر برای درمان زگیل تناسلی دارند.

اشتراک گذاری

لوگو پرگار وب
طراحی سایت و سئو سایت توسط پرگار وب

باریخت مرجع زیبایی و سلامت بانوان ایران است. برای مشاهده انواع روتین پوستی و همچنین مشاهده بهترین سالن ها و مراکز زیبایی و همچنین مطالب آموزشی زیبایی و آرایشی و بهداشتی به باریخت مراجعه کنید.