اولین مرکز تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاه در تهران و مشهد

اولین مرکز تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاه
در تهران و مشهد

مرکز لیزر کیست مویی در تهران و مشهد

موهای سرگردان زیادی از طریق پوست می‌شکند. در حقیقت باید گفت مو می‌تواند پوست را در اثر اصطکاک و فشار ناشی از مالش پوست، پوشیدن لباس تنگ و یا موارد این چنینی سوراخ کند که منجر در به وجود آمدن کیست خواهد شد. اما این یک ناهنجاری پوستی است که اگر فردی به آن مبتلا شود، باعث رنج زیادی خواهد شد. به همین علت روش‌های درمانی زیادی بر روی کار آمده که یکی از آن‌ها لیزر است. با متخصصین کلینیک آفتابگردان در مشهد همراه شوید تا راجع به این بیماری، عوامل به وجود آمدن و درمان آن با لیزر در مشهد بیشتر صحبت کنند.

کیست مو چگونه ایجاد می‌شود؟

اگر لیزر در مشهد،  بخواهد به بهترین شکل این مشکل را توصیف کند به شما خواهد گفت که کیست مو مجموعه‌ای از موهای کاشته شده یا رشد کرده در یک حفره بسته است که منجر به التهاب بافت‌های نرم اطراف باسن می‌شود.

مو می‌تواند در ریشه خود بشکند و از طریق حرکات نشستن و راه رفتن به بافت زیر جلدی نفوذ کند که به اصطلاح پزشکی به آن سینوس پیلونیدال نیز گفته می‌شود. طبق تحقیقات اخیر، گاهی اوقات یک ناهنجاری در مو ایجاد و در ریشه رسوب می‌کند. سپس دهانه باز  و  در برخی مواقع  فقط به صورت یک نقطه سیاه کوچک قابل مشاهده است. این روزنه ها «پیت» یا «پوروس» نامیده می‌شوند و محل ورود باکتری‌ها را تشکیل می‌دهند.

لیزر کیست مو در مشهد

مطالعه بیشتر : برای بازدید از تمامی خدمات درمان بیماری های نشیمنگاه از سایت کلینیک آفتابگردان دیدن فرمایید.

عوامل خطر کیست مو چیست؟

برخی افراد بیشتر از دیگران در معرض کیست مو قرار دارند که بهتر است از آن اطلاع داشته باشند. این افراد به شرح زیر هستند:

نوجوانان، درگیر اصلی این بیماری  هستند.

افرادی با شاخص توده بدنی بالا، به اصطلاح چاقی و اضافه وزن نیز از عوامل خطر هستند.

متخصصان لیزر در مشهد، همچنین در مورد ضربه و جراحی به باسن صحبت می‌کنند.

نشستن طولانی مدت نیز از عوامل خطر محسوب می‌شود

پرمویی را فراموش نکنید، یکی از عواملی که می تواند منجر به پیدایش کیست مو شود. در واقع، غلظت مو در نهایت می‌تواند باعث ایجا این مشکل مورد نظر   در دنبالچه شود.

همراه با پرمویی و سایر عوامل خطر، پوست چرب نیز می‌تواند در برخی موارد منجر به ظهور  پیلونیدال شود.

اما از علائم اصلی ظهور  کیست مو  نیز به سفت شدن پوست در سطح ناحیه مربوط باید اشاره کرد که   درد کم و بیش قابل توجه خواهد شد. ظاهر شدن چرک در سطح کیست،  تب و غلظت خون بالا در ناحیه مورد نظر

نیز از عوامل دیگر به شمار خواهند آمد.

لیزر کیست مو در مشهد، مطمئن ترین راه درمان این بیماری

چندین مطالعه علمی اثربخشی، برای از بین بردن کیست نشان داده که اغلب مداخلات جراحی برای درمان این بیماری مورد نظر  انجام می‌شود. با این حال، از موثرترین آن‌ها فاصله زیادی دارد. در واقع با وجود این مداخله، اغلب دوباره ظاهر می شود. اما به لطف لیزر در مشهد، خطر عود  کاهش می‌یابد.

با جلوگیری از رشد مو در ناحیه لیزر موثر، بالاتر و از همه ماندگارترین درمان است. این روش امکان کاهش محسوس عود ظاهر پیلونیدال را در بسیاری از بیماران فراهم می‌کند. از سوی دیگر، متخصصان بر این باورند که همچنان برای سخت ترین موارد، روش های جراحی توصیه می شود. با این حال، لیزر در مشهد درمانی امیدوارکننده است.

 

اما این‌که روش انجام کار چگونه است، باید گفت که همانند بیماری شقاق این روش نیز  به صورت سرپایی انجام می‌شود، بنابراین بیمار نیازی به گذراندن یک شب در بیمارستان نخواهد داشت. پزشک یک برش کوچک 0.5 سانتی‌متری روی پوست ایجاد می‌کند و با یک کورت، مجرای سینوسی را با دقت تمیز می‌کند، سپس یک فیبر شعاعی متصل به مجموعه  وارد دستگاه و انرژی لیزر دفع می‌شود. همچنین، ممکن است از بیهوشی عمومی که بیمار را در خواب و بدون درد نگه می‌دارد و یا بی حسی منطقه‌ای که از کمر به پایین بی حس  می‌کند، استفاده شود.

برشی برای برداشتن پوست با منافذ و بافت زیرین با فولیکول‌های مو ایجاد می‌شود. بسته به مقدار بافت برداشته شده، ممکن است این ناحیه با گاز پر شود یا نباشد. گاهی اوقات یک لوله برای تخلیه مایعی که پس از جراحی جمع می‌شود،  قرار می‌دهند. لوله بعدا، زمانی که تخلیه مایع متوقف شد، برداشته خواهد شد.

نکاتی در مورد کیست مو و لیزر در مشهد

در ابتدا به این مورد باید اشاره کرد که برای  کیست مو، لیزر در مشهد یکی از پرکاربردترین درمان‌ها شناخته شده است. روشی ساده که همانند درمان بیماری  هموروئید در کلینیک انجام خواهد شد. همچنین متخصصین سعی می‌کنند، برش به اندازه‌ای  ایجاد کنند تا مایع و چرک تخلیه شود. پس از آن اگر سوراخ با گاز پر شود، ناحیه باز خواهد ماند. نکته دیگر به درمان لیزر در مشهد بر می‌گردد که مستلزم آسیب کمتر و بهبودی سریع‌تر است. به غیر آن‌که پیوستن به زندگی روزمره، سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد. پس از جراحی با این تکنیک مدرن، بیمار نباید فراموش کند که به توصیه و مراقبت‌های تجویز شده متخصص خود توجه ویژه‌ای داشته باشد.

برای اکثر بیماران دوره نقاهت از اهمیت زیادی برخوردار است، پس بهتر است اطلاع داشته باشند که به اندازه کیست و ناحیه‌ای که قرار گرفته است، بستگی  دارد. اما نکته مهم این است که در همان روز انجام لیزر، بیمار به استراحت نیاز دارد و روزهای بعد نیز از انجام دادن حرکات ناگهانی و یا بلند کردن اجسام سنگین باید خودداری کند.

نتیجه:

اگر دچار این مشکل شده‌اید، با یک پزشک متخصص مشورت کنید. فقط یک پزشک می‌تواند نوع درمان مورد نیاز شما را در صورت بروز کیست پیلونیدال تعیین کند. البته  لازم به ذکر است که باید  به مرکز پزشک ماهر و مجهز  برای درمان این نوع آسیب شناسی، مراجعه کرد.

اشتراک گذاری

لوگو پرگار وب
طراحی سایت و سئو سایت توسط پرگار وب

باریخت مرجع زیبایی و سلامت بانوان ایران است. برای مشاهده انواع روتین پوستی و همچنین مشاهده بهترین سالن ها و مراکز زیبایی و همچنین مطالب آموزشی زیبایی و آرایشی و بهداشتی به باریخت مراجعه کنید.